Featurette

August 6, 2010

Ma plus belle photo est celle prise de la comédienne Jacynthe René. Elle est tellement belle et si naturel.
My best picture taken so far of actress Jacynthe René. Such flawless beauty !


Chers lecteurs ,

Après une longue absence, je dois admettre que vous me manquez tous. Ainsi, je tiens à vous dire un petit "Coucou" en espérant que vous revenez me voir.  En ce moment, ma ville vibre au son de la musique du " Festival  Mode et Design de Montréal".   Il y a tellement de beau monde et de gens que j'ai à vous faire découvrir. Finalement, je vous tiens au courant et vous laisse avec ces photos prises lors du lancement Wordans et le festival. 

N.B : On parle de moi, lisez ! De plus, dans les prochains jours, je vais ajouter des photos sur Facebook. Pour l'instant,  devenez fan !


Dear friends,


I acknowledge being away for a little while. I must admit, I do miss you all. Therefore, I simply wanted to say a little "Coucou" to make you come back for more.  So far, my city has so much to offer. The " Montreal Fashion and Design Festival" is taking place and people are beautiful. I leave you here with pictures taken during the Wordans launch party and the festival. 



P.S : They talk about me, read ! Also, I will shortly post more pictures on Facebook. As for now, become a fan !


Photo credit : Daniel Payette

Ici, au Lancement Wordans présenté par Marjorie R.  La situation la plus cocasse jamais vécue. Toutes les quatre nous portons le joli prénom Marjorie. Je ne me souviens pas du nom de famille de Marjorie aux cheveux blonds, si vous pouvez me le dire c'est bien... mais bon : De gauche à droite, Marjorie R, Marjorie B et moi Marjorie J. 
At the Wordans Launch Party hosted by Marjorie R.  Such funny and unusual circumstance.  All four of us first name is actually Marjorie.  I do not recall the last name of the blond Marjorie,  Ah well : From left to right Marjorie R, Marjorie B et me Marjorie J.


Malgré la pluie les festivaliers se sont rassemblés aux 10ième anniversaire du "Festival Mode & Design de Montréal ". J'adore mon peuple !
Despite the rain people gathered to celebrate at the " Fashion and Design Festival of Montréal"  10 th anniversary.  I love my people !


 Personnalité publique et Jet-setter : Angelo Cadet, Aaaaah ! Quelle joie de t'avoir rencontré... Je suis béa wow !
Celebrity and TV personality Angelo Cadet ! Aaaah ! Such generosity ... I am in awe !!! All I can say is wow !

Cher M. Dubuc, vous êtes l'une des raisons pour laquelle j'ai trouvé ma passion. C'est celui de vous promouvoir ... Vincent Dubuc designer mode masculine.
Dear M. Dubuc, you are one of the reasons why I found my passion. I want to represent you.  Montreal Fashion designer Vincent Dubuc, menswear. 


Le coiffeur Denis Binet à l'oeuvre. Quelle gentillesse, j'tm !!! À  côté, la souriante actrice Anne- Marie Cadieux.
Celebrity hair stylist Denis Binet working... what a nice and kind man. I love him !!! Next to him, actress Anne- Marie Cadieux.

J'ai rencontré Lisa Sim qui est la fondatrice de la ligne de maquillage SIM Minerals. Après quelques retouches j'ai eu le plaisir de partager mon amour pour la beauté et ses petits pots. 
I met Lisa Sim who is the founder of SIM Minerals.  Lisa did  a wonderful job doing my makeup   I had enjoyed  sharing my love for beauty and her makeup line. 


Ne dérangez pas ! L'Artiste et maquilleuse Charlotte Marie Flannery fait des retouches sur  la "Pin Up" Sana_xoxo. Oh la la ! une belle personnalité ... du jamais vue !
Do not disturb ! Makeup artist Charlotte Marie Flannery beautifying Pin up model Sana_xoxo. Such kindness !!! 


Le bar à ongles Candy
Nail beauty bar Candy 

Les mannequins au maquillage avant le défilé.
Models getting ready before the runway

Au défilé, une pièce de la collection Samuel Dong
On the runway, a Samuel Dong garment


Le reste est à suivre...
The rest to be continued ...




Bisou de Montréal,

Marjorie xoxo


3 comments:

s milano said...

Seems like you had a great time, good for you!

sonia www.chicmilano.blogspot.com

charmaine said...

Marjorie, you look beautiful! I wish I were there with you! Looks like you had a fun time! Don't you just love doing what you do? I can't believe all four of you ladies are named Marjorie! I hope your having a lovely week my friend! Keep up the good work. I would love for you to tell me about more local designers from your area. Talk more soon! :)

God Bless,
Charmaine

Marjorie's Closet said...

S. Milano : I did... thank you so much fun ! You are the reason why I do this. Love you .xoxo

Charmaine : If I can get you to fly to montreal for a shopping spree to purchase local garments ... mission accomplish !

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails